BANDA UNICA TRANSPORT PUBLIC SI BANDA BICICLISTI/TROTINETISTI PE BULEVARDUL IULIU MANIU

1.MOBILITATE, ACCESIBILITATE ȘI SIGURANȚA CIRCULAȚIEI

Înapoi la lista de proiecte
Consultarea comunității

Membrii comunitatii au solicitat in mod repetat pe grupurile si paginile de social media ca acest bulevadr sa aiba o solutie de mobilitate rapida pentru marea masa de calatori (cei din transportul public de suprafata) vs calatorii individuali (in auto personale in care regasim in 9 din 10 auto 1 persoana/autovehicul) si pentru calatorii vulnerabili (biciclisti/trotinetisti).


Durata proiectului

3 luni


Beneficiarii proiectului

Locuitorii Bucurestiului


Inițiatorul proiectului

C N


Mod implicare

M-am specializat pe mobilitate urbana durabila si pot fi coordonator/consultant de proiect.


Utilitatea proiectului

Pe bd Iuliu Maniu mijloacele de transport STB circula in traficul general, la orele de varf stau in ambuteiaje, deplasarea cu acestea nu constituie un avantaj (din cauza timpilor mari de deplasare) pentru calatori, astfel nu se incurajeaza deplasarea cu acestea, in defavoarea utilizarii auto personal. O banda unica pentru STB pe acest bulevard, pe ambele sensuri ale acestuia va face deplasarea cu STB foarte rapida (coroborata si cu solutii de management al traficului care ar presupune ca la apropierea unui astfel de mijloc de o intersectie semaforizata semaforul sa treaca pe culoarea verde!) astfel incurajandu-se utilizarea acestor mijloace de transport si renuntarea, treptata, la mijloacele individulae auto. Banda pentru biciclisti/trotinetisti, paralela cu banda unica, va fluidiza deplasarea cu aceste mijloace alternative de transport, va proteja utilizatorii de interactiunea/conflictele cu auto si astlfel va fi incurajat si protejat si acest mod de deplasare in oras.


Acțiuni necesare pentru implementare

a) Actiunea 1: eliberarea carosabilului bulevardului Iuliu Maniu de auto parcate/stationate pe acesta (banda 1) b) Actiunea 2: redimensionarea benzilor de circulatie trafic general de pe bulevard la 3 metri si limitarea vitezei maxime la 40 km/h. c) Actiunea 3: marcarea benzii unice STB pe partea stanga a acesteia prin 2 linii (una continua pe partea dinspre banda 1 de circulatie si una intrerupta pe dreapta) si cu linie continua si una intrerupta pe partea dreapta a acesteia dinspre banda pentru biciclisti. Marcarea benzii pentru biciclisti cu linie continua (partea dinspre banda unica STB) si intrerupta (partea dinspre banda bici) precum si cu marcaje pe carosabil cu simbolul bicicleta. Amplasarea de indicatoare rutiere care semnalizeaza atat banda unica STB cat si banda pentru biciclisti.


Costul total

490000 LEI (inclusiv TVA)


Localizare (galerie foto) Alte fișiere (pdf/word)