CALEA VĂCĂREȘTI, O ZONĂ FĂRĂ ACCIDENTE ÎN RÂNDUL PIETONILOR
1.MOBILITATE, ACCESIBILITATE ȘI SIGURANȚA CIRCULAȚIEI
Înapoi la lista de proiecteComunitatea din zona Tineretului-Văcărești și-a exprimat în nenumărate rânduri dorința de a crește siguranța în rândul pietonilor care folosesc trecerile de pietoni din zonă. Chiar anul acesta, o fată de 9 ani a fost omorâtă de un șofer pe o trecere de pietoni din zona Văcărești - Viorele. O petiție a fost lansată pentru a crește siguranța pietonilor în zonă. Link dezbatere comunitate: https://m.facebook.com/groups/initiativatineretului/permalink/3650023631712231/ Link petiție: https://campaniamea.declic.ro/petitions/cetatenii-cartierului-tineretului-cer-semaforizarea-trecerilor-de-pietoni
6 luni
Pietoni
S B
Promovarea acestui proiect în rândul comunității și consultanță oferită Primăriei Municipiului București.
Calea Văcărești este un bulevard frecvent circulat din Sectorul 4 cu multe treceri de pietoni. Datorită faptului că aceste treceri de pietoni sunt slab iluminate și pentru că nu este respectată interdicția de a nu parca la o distanță mai mică de 25 m față de acestea, duce la producerea accidentelor de circulație în care sunt implicați si pietonii. Prin acest proiect se dorește supra-iluminarea a unui total de 7 treceri de pietoni care nu sunt semaforizate de pe Calea Văcărești. Câteva exemple de implementare sunt menționate în următoarele linkuri: https://www.youtube.com/watch?v=jC586sKnMGs sau https://www.electromax.ro/assets/pdf/produsepdf/iluminat-treceri-pietoni_brosura.pdf Gradul ridicat de risc pentru pietonii care se angajează în traversare pe Calea Văcărești impune implementarea unor măsuri restrictive pentru posesorii de autovehicule. Nerespectarea de către conducătorii autovehiculelor a prevederilor Codului Rutier de a nu opri pe trecerile de pietoni ori la mai puțin de 25 metri înainte și după acestea reprezintă un factor major de risc pentru viața pietonilor. Lipsa de vizibilitate pentru conducătorii autovehiculelor generează accidente. Instalarea stâlpilor de plastic care să nu permită parcarea în proximitatea trecerilor de pietoni este necesară.
1.Administrația Străzilor București depune proiectul pentru avizarea în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație și a Brigăzii Rutiere București. 2.Administrația Străzilor București cere oferte pentru sistemul de iluminat și avertizare a celor 9 treceri de pietoni; oferte pentru stâlpii necesari restricției de a mai parca în proximitatea trecerilor de pietoni. 3.Administrația Străzilor București montează stâlpii pentru a nu mai permite parcarea la mai puțin de 25 metri înainte și după trecerile de pietoni. Compania Municipală Iluminat Public instalează sistemele de iluminat și avertizare la nivelul trecerilor de pietoni.
140000 LEI (inclusiv TVA)