TEHNOLOGIE REVOLUTIONARA DE PLANIFICARE A ÎNTREȚINERII DRUMURILOR.

1.MOBILITATE, ACCESIBILITATE ȘI SIGURANȚA CIRCULAȚIEI

Înapoi la lista de proiecte
Consultarea comunității

În ultimii ani, Bucurestiul a cunoscut o creștere explozivă a populației, adăugând un numar considerabil de șoferi, pietoni și bicicliști pe străzile orașului, creând stres pe un sistem rutier deja aglomerat. Pentru a menține mai bine drumurile, se impun soluții tehnologice inovatoare pentru o întreținere mai eficientă a drumurilor. Procesul de inspecție a drumurilor și planificarea întreținerii acestora necesită în mod tradițional resurse umane și financiare semnificative, deoarece angajații primariei trebuie sa se deplaseze fizic pe fiecare strada pentru a monitoriza, evalua și documenta condițiile. În mod tradițional, aceasta activitate de evaluare a drumurilor impune utilizarea a minimum 2 persoane pentru a face fotografii și înregistrări video în condiții de drum, utilizand o autoutilitara echipată cu echipamente video și camere foto. Datele sunt apoi evaluate la un birou de către un recenzor care oferă un rating de stradă, ceea ce se traduce intr-un consum nejustificat de timp si bani.


Durata proiectului

12 luni


Beneficiarii proiectului

PMB prin RATB


Inițiatorul proiectului

S I


Mod implicare

Initiator – calitate in care se implică în mod activ pe toată perioada desfășurării proiectului


Utilitatea proiectului

În ultimii ani, Bucurestiul a cunoscut o creștere explozivă a populației, adăugând un numar considerabil de șoferi, pietoni și bicicliști pe străzile orașului, creând stres pe un sistem rutier deja aglomerat.Pentru a menține mai bine drumurile, se impun soluții tehnologice inovatoare pentru o întreținere mai eficientă a drumurilor.Procesul de inspecție a drumurilor și planificarea întreținerii acestora necesită în mod tradițional resurse umane și financiare semnificative, deoarece angajații primariei trebuie sa se deplaseze fizic pe fiecare strada pentru a monitoriza, evalua și documenta condițiile.În mod tradițional, aceasta activitate de evaluare a drumurilor impune utilizarea a minimum 2 persoane pentru a face fotografii și înregistrări video în condiții de drum, utilizand o autoutilitara echipată cu echipamente video și camere foto.Datele sunt apoi evaluate la un birou de către un recenzor care oferă un rating de stradă, ceea ce se traduce intr-un consum nejustificat de timp si bani.Depășirea provocărilor și cheltuielilor asociate inspecției și evaluării rutiere tradiționale, se poate face prin inovație și tehnologie, prin utilizarea unui dispozitiv mic, cu costuri reduse, care poate fi atașat la orice vehicul din oraș pentru a colecta imagini cu avarii rutiere care vor fi procesate de sistemul de inteligență artificială care este instruit pentru a identifica problemele din drum si pentru a atribui un rating pe segmente individuale.Aceste evaluări sunt georeferențiate folosind GPS-ul încorporat pe dispozitiv inainte de a fi . introduse în aplicația pentru a fi facute usor referințe de către administratorii de drumuri.Cu sistemul de inteligență artificială, un computer evaluează condițiile străzii, făcând procesul mai consistent și mai precis.Spre deosebire de metodele tradiționale care pot dura șase luni pentru a produce un rating de stradă, aplicatia poate produce o evaluare într-o zi a fisurilor și peticelor rutiere de utilitate.Pentru proiectul pilot vom monta dispozitivul pe autobuzele RATB care vor colecta date despre starea drumului în timp ce se aflau pe rutele lor normale.Caracteristici suplimentare care ar putea fi adăugate la tehnologie includ monitorizarea și evaluarea indicatoarelor stradale și marcajelor trotuarelor.Relația se potrivește, de asemenea, cu obiectivele „orașului inteligent” de utilizare a tehnologiei pentru a îmbunătăți viața oamenilor, precum și a obiectivului său de a sprijini inovatorii și antreprenorii locali.


Acțiuni necesare pentru implementare

Proiectul nu implica pentru implementare actiuni de catre Municipalitate, in afara de montarea dispozitivului pe autobuzele RATB


Costul total

500000 LEI (inclusiv TVA)


Amplasamentul proiectului

RATB