PISTA PENTRU BICICLETE ȘI RUTĂ PIETONALĂ CU INDICATOARE CE LEAGĂ MARI SPAȚII VERZI DIN BUCUREȘTI

1.MOBILITATE, ACCESIBILITATE ȘI SIGURANȚA CIRCULAȚIEI

Înapoi la lista de proiecte
Consultarea comunității

În cadrul identificării ideii de proiect au fost realizate: - Discuții de grup între propunătorii proiectului - Discuții cu persoane ce frecventează parcurile și spațiile verzi din București - Analiza traseelor bicicliștilor ce se deplasează prin parcuri sau în zonele adiacente acestora.


Durata proiectului

6-9 luni


Beneficiarii proiectului

Cetatenii sectoarelor 1, 4 si 5 (subiect dezvoltat la sectiunea descrierea proiectului)


Inițiatorul proiectului

C D


Mod implicare

Ca inițiator, și eventual ca observator pe perioada implementării


Utilitatea proiectului

Problema principală este lipsa unei rute amenajate de conectare a marilor spații verzi din București atât pentru pietoni, dar și pentru bicicliști. Însă, utilitatea proiectului poate fi împărțită în mai multe subpuncte: a) Încurajarea cetățenilor de a petrece timpul liber într-un mod sănătos în București, reducând traficul de weekend și sărbători. b) Fluidizarea traficului: - prin încurajarea cetățenilor să se deplaseze cu bicicleta către locul de muncă și să renunțe la naveta cu autoturismul personal; - oferirea unei alternative de transport elevilor, care în mod uzual sunt transportați de părinți la școală cu autoturismul personal; - efectul va fi resimțit în special de cetățenii ce se lovesc în mod constant de ambuteiaje pe rutele apropiate de traseul propus spre realizare în cadrul proiectului (ex: Șos. Olteniței, Șos. Viilor, Calea Șerban Voda, Str.Doctor Constantin Istrati, Blvd. George Coșbuc, Splaiul Independenței etc.) c) Traseul va repune în valoare porțiuni marcate pentru deplasarea bicicliștilor, dar care fie trebuie recondiționate, fie nu sunt interconectate sau legate de spațiile verzi importante. d) Pista de biciclete poate fi acompaniată și de marcaje de orientare către marile parcuri și alte zone de interes din București. Astfel, pe lângă susținerea pasionaților de ciclism, și pietonii vor putea beneficia de ruta marcată pentru deplasarea prin oraș și în special între spațiile verzi. e) Încurajează deplasarea turiștilor prin oraș prin mijloace de transport alternative, nepoluante. Traseul rutei pietonale și a pistei de biciclete va lega următoarele zone de interes: Parcul Natural Văcărești, Mall-ul Sun Plaza, Parcul Tineretului, Piața Libertății, Parcul Carol, Piața Constituției, Palatul Parlamentului, Parcul Izvor, Parcul istoric Cișmigiu. Pe lângă acestea, ruta va trece prin apropierea următoarelor instituții de învățământ: Școala nr. 190, Școala nr. 120, Colegiul romano-catolic Sfântul Iosif, Colegiul Tehnologic Grigore Cerchez, CN Gheorghe Șincai, CN Gheorghe Lazar, Universitatea Națională de Muzică, Șc. Gim. Vasile Alecsandri, CN Sfântul Sava, Liceul Teoretic Bilingv Miguel de Cervantes, Facultatea de Utilaj Tehnologic pentru Construcții, Facultatea de Biologie, Facultatea de Medicină Veterinară, Academia Tehnică Militară, Școala nr. 94, Colegiul Economic Viilor, Școala nr. 114, Școala nr. 111, Școala nr. 113. Beneficiarii principali ai proiectului sunt cetățenii Mun. București, în special: - Locuitorii din sectoarele 1, 4 si 5 - Persoanele ce frecventează spațiile verzi - Persoanele din zonele adiacente rutei (Berceni, Eroii Revoluție, Centru Unirii, Romana etc.) ce ar dori să realizeze naveta către locul de munca cu bicicleta ca alternativă deplasării cu autoturismul personal - Părinții cu copii, în special cu ocazia activităților de familie din weekend, când desfășoară plimbări lungi cu bicicleta - Elevi ce s-ar deplasa cu bicicleta la scoală - Persoane ce practică ciclismul în timpul liber - Turiști


Acțiuni necesare pentru implementare

Acțiunile necesare pentru implementarea proiectului sunt următoarele: 1) Identificarea porțiunilor pre-existente de pistă pentru biciclete 2) Stabilirea exactă a traseului 3) Verificarea stadiului de degradare a infrastructurii existente 4) Stabilirea sistemului de marcaje 5) Finalizarea planului de realizare a traseului 6) Execuția lucrărilor: recondiționarea porțiunilor de traseu pre-existente, realizarea porțiunilor noi de traseu, montarea marcajelor (pentru bicicliști, dar și pentru obiectivele de interes din apropiere) 7) Darea spre folosință.


Costul total

398000 LEI (inclusiv TVA)


Amplasamentul proiectului

Sectoarele 1, 4 si 5 (vezi harta)


Localizare (galerie foto) Alte fișiere (pdf/word)