Acasă / Regulament
Regulament
ANEXA nr. 1 la HCGMB NR.40 din 31.01.2024
REGULAMENT PRIVIND BUGETAREA PARTICIPATIVĂ LA NIVELUL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI
CUPRINS:
CAPITOLUL 1. DISPOZIȚII GENERALE
CAPITOLUL 2. SCOP Șl OBIECTIVE
CAPITOLUL 3. BUGETUL
CAPITOLUL 4. DOMENII DE APLICARE
CAPITOLUL 5. DEPUNEREA PROIECTELOR
CAPITOLUL 6. CRITERII DE ELIGIBILITATE A PROIECTELOR
CAPITOLUL 7. ETAPELE BUGETĂRII PARTICIPATIVE
CAPITOLUL 8. COMISIA DE EVALUARE
CAPITOLUL 9. ANALIZA PROIECTELOR
CAPITOLUL 10. VOTAREA PROIECTELOR
CAPITOLUL 11. IMPLEMENTARE Șl MONITORIZARE
CAPITOLUL 12. PRECIZĂRI JURIDICE
CAPITOLUL 1
DISPOZIȚII GENERALE
Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiul București, prin care ideile și inițiativele cetățenilor Bucureștiului se transformă în proiecte derulate de către administrația publică locală pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru comunitatea locală. Procesul presupune asumarea de către societatea civilă a unui roI de participant activ în definirea și abordarea problemelor comunității.
CAPITOLUL 2
SCOP Șl OBIECTIVE
1. Prezentul regulament are ca scop stabilirea cadrului general și a procedurii pentru selecția proiectelor identificate de cetățenii Bucureștiului ca fiind necesare pentru dezvoltarea orașului.
2. Bugetarea participativă are următoarele obiective:
- Ajustarea politicilor publice la nevoile și așteptările cetățenilor, pentru a îmbunătăți calitatea vieții în Municipiul București;
- Aprofundarea problemelor-cheie ale populației pentru identificarea priorităților și soluțiilor de intervenție;
- Creșterea nivelului de dialog dintre cetățeni și administrația publică;
- Creșterea gradului de asumare și implicare a cetățenilor în programele de dezvoltare ale Municipiului București;
- Participarea cetățenilor din Municipiul București la procesul de luare a unor decizii ce privesc întreaga comunitate;
- Creșterea transparenței activității administrației publice locale;
- Crearea unui instrument prin care cetățenii Municipiului București contribuie în mod direct la procesul decizional cu privire la destinația unei părți a bugetului Municipiului București;
- Încurajarea coeziunii cetățenilor;
- Alocarea echitabilă a resurselor.
CAPITOLUL 3
BUGETUL
- Bugetul anual în cadrul procesului de bugetare participativă este de 5.000.000 lei.
2. Cuantumul propus poate suferi modificări în funcție de decizia Consiliului General al Municipiului București la aprobarea bugetului sau la rectificarea bugetară.
3. Fiecare propunere de proiect va avea un cost total de cel mult 1.000.000 lei, inclusiv TVA. Inițiatorul nu va fi remunerat pentru propunerea de proiect depusă/declarată câștigătoare.
4. Anual, în urma derulării procesului de bugetare participativă, proiectele selectate vor fi cuprinse în bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului București pentru acel exercițiu bugetar sau următorul și implementate prin grija direcțiilor de specialitate din cadrul PMB/instituțiilor subordonate CGMB.
5. Ulterior, dacă este cazul, în funcție de specificul fiecărui proiect, aparatul de specialitate al Primarului General/instituțiile subordonate CGMB vor înainta Consiliului General al Municipiului București proiectul de hotărâre în vederea aprobării investiției și vor desfășura toate procedurile tehnico-administrative de avizare și realizare a investițiilor.
CAPITOLUL 4
DOMENII DE APLICARE
1. Bugetarea participativă se desfășoară în limitele domeniilor de competență ale Primăriei Municipiului București și instituțiilor subordonate CGMB;
2. Propunerile de proiecte trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii, pentru obiective care sunt în administrarea Municipiului București:
a. Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației (amenajare de trotuare, zone pietonale, fluidizarea traficului, crearea de infrastructuri pentru siguranța rutieră, creșterea gradului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, propuneri de zone cu restricții auto, piste de biciclete, sisteme de supraveghere video etc.);
b. Amenajare de spații verzi și locuri de joacă (amenajarea, repararea, renovarea, înființarea acestora, întreținere etc.);
c. Amenajare spații publice (zone pietonale, piațete etc. – amenajare, înființare, reparare);
d. Digitalizare (proiecte IT/SmartCity menite să crească gradul de utilizare a tehnologiilor în scopul îmbunătățirii calității vieții în municipiul București, dar și al unui marketing mai dinamic al orașului);
e. Punere în siguranță, reabilitare sau restaurare a unor monumente istorice sau a unor componente, a unor ansambluri monument istoric aflate în domeniul public sau privat al Municipiului București;
f. Protecția mediului/animalelor;
g. Sport (amenajare terenuri de sport etc.).
3. În cazul în care propunerea de proiect poate fi încadrată în mai multe domenii, inițiatorul trebuie să opteze pentru domeniul pe care îl consideră cel mai potrivit/relevant.
4. În cazul în care sunt propuse mai multe proiecte similare, acestea vor putea fi reunite într-un singur proiect de către Comisia de selecție, numai cu acordul prealabil al inițiatorilor și dacă există o serie de elemente comune pentru a implementa proiectul respectiv. În această situație, ambii inițiatori vor putea fi consultați cu privire la implementarea/monitorizarea proiectului propus.
5. Proiectul trebuie să fie sau să poată fi asimilat unei acțiuni/activități aflate în aria de competență a PMB/instituții subordonate CGMB sau unei investiții aflate în competența PMB/instituțiilor subordonate CGMB și să vizeze un bun administrat de Municipiul București.
CAPITOLUL 5
DEPUNEREA PROIECTELOR
- Pot depune proiecte în cadrul procesului de bugetare participativa toți cetățenii care locuiesc, lucrează sau studiază în Municipiul București și au vârsta de minimum 16 ani;
- Sunt încurajate proiectele propuse de grupuri de cetățeni, rezultate în urma unui proces de consultare cu cetățenii din zona în care urmează să fie implementat proiectul respectiv;
- De asemenea, pot înainta propuneri de proiecte organizațiile neguvernamentale care au sediul social/filială în Municipiul București sau care, prin activitatea lor, contribuie la rezolvarea unor probleme ale Bucureștiului, chiar dacă nu au sediul/filiala în Municipiul București;
- Cetățenii, grupurile de cetățeni, organizațiile neguvernamentale sunt încurajate să organizeze consultări în comunitățile pentru care doresc să propună proiecte pentru a identifica nevoile prioritare și pentru a pregăti propunerile de proiecte;
- Persoanele fizice care trimit propuneri de proiect, grupurile de cetățeni (prin delegat) și organizațiile neguvernamentale care inițiază proiecte sunt de acord cu termenii și condițiile în care funcționează secțiunea dedicată bugetării participative de pe platforma online: www.bugetare-participativa.pmb.ro;
- Pentru a putea depune proiecte, cetățenii interesați, grupurile de cetățeni și organizațiile nonguvernamentale trebuie să își creeze un cont de utilizator, înregistrându-se la secțiunea de pe site-ul PMB dedicată bugetării participative;
- Inițiatorul unui proiect va completa Fișa de proiect din Anexa nr. 2.
- Fiecare cetățean, grup de cetățeni sau ONG poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu stabilit la capitolul 4). Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 1.000.000 lei (inclusiv TVA);
- De regulă, proiectele se depun prin platforma on-line (site PMB).
Persoanele care nu au acces Ia internet pot depune propunerile de proiect la Registratura Primăriei Municipiului București, din Bd. Regina Elisabeta nr. 42, sector 5, respectând cerințele din fișa de proiect. Acestea vor fi transmise cu prioritate de către Direcția Relații Publice și Informare către Direcția Relația cu ONG, Sindicate și Patronate, care va efectua demersurile în vederea încărcării proiectelor inițiate de cetățeni pe platforma dedicată bugetării participative.
- Cetățenii/grupurile de cetățeni/ONG-urile își vor asuma pe proprie răspundere faptul că respectă condițiile de la Capitolul 5, punctul 1, punctul 3 și punctul 5 din prezentul Regulament;
- Toate propunerile depuse pe platformă se introduc în lista generală de propuneri și sunt filtrate, analizate și fuzionate (în cazul în care sunt complementare) de către Comisia de evaluare a proiectelor, care va elabora Lista cu proiectele eligibile.
- Pe toată perioada derulării procesului de bugetare participativă, Direcția Relația cu ONG, Sindicate și Patronate va acorda consultanță cu privire Ia folosirea platformei web și a formulării propunerilor de proiect oricărei persoane interesate, la sediul PMB, din Bd. Regina Elisabeta nr. 47, sector 5, mansardă, telefonic la numărul 021/305.55.00, int. 1131, cât și prin e-mail (bugetare.participativa@pmb.ro), după caz.
- Primăria Municipiului București va derula o campanie pentru informarea în mod corespunzător a comunității despre bugetarea participativă și va avea ca obiectiv general implicarea activă a cetățenilor, grupurilor de cetățeni, precum și a asociațiilor legal constituite.
- Înainte de etapa depunerii de proiecte, la solicitarea cetățenilor și a ONG-urilor interesate, se vor organiza întâlniri de lucru la care vor participa reprezentanți/experți din cadrul Primăriei Municipiului București și Consiliului General al Municipiului București, pe următoarele teme:
- Condiții de eligibilitate a proiectelor;
- Detalierea domeniilor de aplicare pentru propunerile de proiecte;
- Identificarea problemelor comunității;
- Instrumente de popularizare a propunerilor de proiecte:
- Modalitatea de votare a proiectelor.
15. Atelierele/întâlnirile de lucru ce reunesc cetățeni/ONG-uri și reprezentanții PMB/CGMB se vor desfășura în prezența a minimum 20 de participanți confirmați.
CAPITOLUL 6
CRITERII DE ELIGIBILITATE A PROIECTELOR
1. Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența PMB/instituțiilor subordonate CGMB, să nu contravină reglementărilor prezentului regulament sau altor prevederi legale în vigoare și să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:
a) să fie de interes local, să nu realizeze activități cu scop comercial, publicitar, de natură politică, religioasă sau etnică și să nu fie discriminatorii;
b) să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în competența Municipiului București și care vizează un bun administrat de Municipalitate sau să se refere la acțiuni sau activități aflate în competența Municipiului București;
c) să nu fie incompatibile cu programe sau proiecte aflate în derulare de către Municipiul București;
d) să nu genereze cheltuieli de funcționare semnificative după implementare (întreținere, plata unor drepturi de autor etc.);
e) să respecte criteriile din fișa de proiect;
f) să fie clar delimitate spațial;
g) să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect (maximum 1.000.000 lei, inclusiv TVA);
h) să se încadreze în domeniile prevăzute în prezentul Regulament.
2. Validarea proiectelor în cadrul procesului de bugetare participativă va fi realizată de către o Comisie de evaluare a proiectelor, constituită special în acest scop.
Notă: Propunerile care nu respecta fișa de proiect, cele care nu intră în aria de competență a Municipiului București, cele care contravin prezentului Regulament sau altor prevederi legale în vigoare nu vor putea participa la procesul de bugetare participativă. Primăria Municipiului București își rezervă dreptul de a nu publica în secțiunea dedicată bugetării participative propunerile care nu sunt completate conform fișei de proiect.
Propunerile care respectă fișa de proiect și intră în aria de competență a primăriilor de sector nu vor putea participa la procesul de bugetare participativă derulat de PMB, urmând a fi transmise spre competentă analiză sectoarelor 1-6, prin grija Secretariatului tehnic al Comisiei.
CAPITOLUL 7
ETAPELE BUGETĂRII PARTICIPATIVE
La începutul fiecărui an, se va elabora și publica pe platforma dedicată bugetării participative un calendar cu activități/ateliere de lucru cu cetățenii și ONG-urile, în scopul familiarizării publicului cu privire la procesul de bugetare participativă și al identificării problemelor comunităților din diferite cartiere din București.
1. Bugetarea participativă organizată de Primăria Municipiului București va cuprinde următoarele etape:
a) Înscrierea inițiatorilor/promotorilor proiectelor pe platforma online: www.bugetare-participativa.pmb.ro;
b) Depunerea proiectelor de către cetățeni/grupuri de cetățeni/ONG-uri/ pe platformă: 30 de zile de la afișarea calendarului pe platforma online. Propunerile de proiecte se pot depune și fizic, la Registratura PMB din Bd. Regina Elisabeta nr. 42, sector 5, București;
c) Evaluarea proiectelor de către Comisia de evaluare: 15 zile de la data încheierii etapei de depunere a proiectelor;
Propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize ce va fi realizată de către Comisia de evaluare. În urma acestei verificări, se va stabili lista proiectelor eligibile.
d) Afișarea listei de proiecte eligibile/neeligibile: 1 zi lucrătoare de la data încheierii procedurii de evaluare a proiectelor;
e) Votarea proiectelor- toate proiectele declarate eligibile urmează să fie supuse votului cetățenilor. Fiecare cetățean poate vota online mai multe proiecte (indiferent de domeniu), dar nu poate vota de două ori același proiect. Sesiunea de vot durează 15 zile;
f) Validarea votului: 1 zi lucrătoare de la data încheierii procedurii de vot;
g) Anunțarea proiectelor câștigătoare: 1 zi lucrătoare de la data validării votului;
h) Implementarea proiectelor de către Municipalitate.
2. Calendarul detaliat cu etapele bugetării participative va fi publicat pe site-ul Primăriei Municipiului București, la secțiunea dedicată bugetării participative.
CAPITOLUL 8
COMISIA DE EVALUARE
1. Evaluarea eligibilității și analiza proiectelor se vor realiza de către Comisia de evaluare, constituită în acest scop;
2. Din Comisia de evaluare vor face parte reprezentanți cu putere de decizie/experți din cadrul aparatului de specialitate al Primarului General/instituțiilor subordonate CGMB, reprezentanți ai Consiliului General, precum și reprezentanți ai societății civile cu expertiză de cel puțin 3 (trei) ani în desfășurarea programelor de implicare civică, propuși de Primarul General, după cum urmează:
a) 3 (trei) reprezentanți/experți din cadrul aparatului de specialitate al Primarului General/instituțiilor subordonate CGMB, desemnați prin dispoziție de primar;
b) 3 (trei) reprezentanți ai Consiliului General al Municipiului București, desemnați prin hotărâre de consiliu;
c) 3 (trei) reprezentanți ai ONG-urilor, desemnați prin dispoziție de primar;
d) Secretariatul tehnic al Comisiei va fi asigurat de Direcția Relația cu ONG, Sindicate și Patronate.
3. Comisia de evaluare are următoarele atribuții:
a) Verifică eligibilitatea, fezabilitatea și legalitatea proiectelor depuse în cadrul bugetării participative;
b) În funcție de specificul fiecărui proiect, poate solicita puncte de vedere direcțiilor de specialitate din cadrul PMB/instituțiilor subordonate CGMB;
c) Unde este posibil și oportun, inițiază discuții cu promotorii și sprijină fuzionarea ideilor convergente sau a proiectelor care se suprapun. În situația în care două sau mai multe proiecte fuzionează, promotorii sunt invitați să încarce pe platformă noua propunere de proiect;
d) Unde este posibil și oportun, propune promotorilor optimizarea proiectelor în scopul îmbunătățirii acestora din punct de vedere tehnic și totodată își rezervă dreptul de a estima mai eficient costurile;
e) În cazul în care consideră necesar, poate invita inițiatorul la o ședință ulterioară/ în cadrul unei ședințe de consultare pentru a oferi informații suplimentare în ceea ce privește proiectul propus;
f) Respingerea unui proiect de către comisie se va motiva în scris, iar motivarea va fi făcută publică în secțiunea PMB, în cadrul Listei proiectelor respinse;
g) Înaintează Secretariatului tehnic al Comisiei lista cu proiecte eligibile și lista proiectelor respinse, în vederea postării acestora pe site-ul PMB, la secțiunea dedicată bugetării participative;
h) În urma încheierii sesiunii de vot, desemnează direcțiile de specialitate din cadrul PMB/instituțiile subordonate CGMB responsabile de implementarea proiectelor declarate câștigătoare.
4. Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de către reprezentanți desemnați din cadrul Direcției Relația cu ONG, Sindicate și Patronate și are următoarele atribuții:
- asigură publicarea pe platformă a calendarului bugetării participative;
- asigură publicarea proiectelor câștigătoare pe platforma PMB;
- anunță direcțiile PMB/instituțiile subordonate în legătură cu proiectele câștigătoare, aflate în implementare acestora;
- monitorizează trimestrial stadiul de implementare a proiectelor;
- informează membrii Comisiei de evaluare, Primarul General și inițiatorii despre stadiul implementării proiectelor câștigătoare.
CAPITOLUL 9
ANALIZA PROIECTELOR
1. Analiza propunerilor de proiecte este realizată de către Comisia de evaluare, care verifică conformitatea acestora cu standardele prezentului regulament și cu alte reglementări legale în vigoare, precum și fezabilitatea tehnică.
2. Proiectele care contravin prevederilor legale în vigoare nu vor fi incluse în procesul de bugetare participativă și nu vor fi publicate la secțiunea dedicată procesului de bugetare participativă.
3. În urma analizei Comisiei de evaluare, se va stabili lista finală cu proiecte eligibile, care se va publica pe platforma dedicată bugetării participative.
4. Inițiatorii proiectelor declarate neeligibile în urma evaluării Comisiei vor primi, la cerere, un răspuns scris cuprinzând motivele pentru care propunerea a fost declarată neeligibilă.
CAPITOLUL 10
VOTAREA PROIECTELOR
1. Procesul de votare a proiectelor depuse pe platforma dedicată bugetării participative se desfășoară pe o perioadă de 15 zile, conform Capitolului 7, art. 1 pct. e), perioada fiind comunicată în cadrul secțiunii web de pe platformă.
2. Poate vota orice cetățean care locuiește, studiază sau muncește în Municipiul București și are vârsta de minimum 16 ani.
3. Fiecare cetățean care dorește să susțină un proiect trebuie să își creeze cont de utilizator pe platforma de bugetare participativă a PMB și să accepte termenii și condițiile de utilizare ale acesteia.
4. Fiecare participant poate să voteze mai multe proiecte din domenii diferite, dar nu poate vota de două ori același proiect.
5. Pentru a asigura participarea oricărui cetățean la etapa de votare a proiectelor, vor fi prezentate pe platforma dedicată bugetării participative modalități alternative pentru cetățenii fără acces la internet sau echipament tehnic necesar accesării platformei online.
6. La încheierea sesiunii de votare, se va afișa în ordine descrescătoare a numărului de voturi clasamentul final al proiectelor pe fiecare domeniu în parte.
7. În funcție de bugetul alocat anual, primele proiecte care au întrunit cel mai mare număr de voturi vor fi implementate prin grija direcțiilor PMB/instituțiilor subordonate CGMB în funcție de domeniu.
CAPITOLUL 11
IMPLEMENTARE Șl MONITORIZARE
1. Proiectele declarate câștigătoare vor fi incluse în bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului București și implementate prin grija aparatului de specialitate al Primarului General/instituțiilor subordonate CGMB;
2. Propunerile care îndeplinesc condițiile de eligibilitate pot suferi ajustări tehnice și ulterior, dacă este necesar. Ajustările se vor face de către direcțiile de specialitate din cadrul PMB/instituțiile subordonate CGMB responsabile de implementarea proiectelor. Ajustările ulterioare se vor putea face în urma consultării inițiatorilor proiectelor;
3. Inițiatorul proiectului va fi angrenat ca observator în procesul de implementare a proiectului respectiv, dacă dorește;
4. Periodic, vor avea loc ședințe de informare la care vor participa reprezentanți ai instituțiilor subordonate și inițiatorul proiectului;
5. Durata maximă de implementare pentru proiectele declarate câștigătoare este de cel mult 24 de luni;
6. Monitorizarea proiectelor se va face de către Direcția Relația cu ONG, Sindicate și Patronate, prin Secretariatul tehnic al Comisiei, și de persoane desemnate de către Primarul General;
7. Direcția Relația cu ONG, Sindicate și Patronate, prin Secretariatul tehnic al Comisiei de evaluare, va solicita raportări trimestriale privind stadiul evoluției proiectelor direcțiilor de specialitate din cadrul PMB/instituțiilor subordonate CGMB, responsabile de implementarea proiectelor (conform dispoziției Comisiei de evaluare) și Ie va prezenta spre știință Primarului General și promotorilor;
8. Rapoartele periodice de monitorizare a evoluției proiectelor vor fi făcute publice pe platforma de bugetare participativă a PMB;
9. Primăria Municipiului București, prin direcțiile suport, va pune la dispoziție inițiatorilor proiectelor și instituțiilor care implementează proiectele un kit de identitate vizuală a bugetării participative desfășurate de Municipiul București, ce va conține: un logo/o siglă specifică și textul: „Proiect propus și votat de cetățeni și implementat de Primăria Municipiului București”. Toate proiectele eligibile/câștigătoare vor fi etichetate cu logoul „NOUL BUCUREȘTl”.
CAPITOLUL 12
PRECIZĂRI JURIDICE
1. Toate propunerile și documentele aferente depuse pe platforma de bugetare participativă a PMB sau înregistrate la Registratura PMB devin proprietatea Municipiului București;
2. Orice informație pusă la dispoziție de către persoanele care se înregistrează pe site-ul PMB, la secțiunea dedicată bugetării participative sau colectată de către Primăria Municipiului București atunci când se utilizează platforma este supusă Politicii de confidențialitate ai cărei termeni sunt incluși în termenii și condițiile de funcționare a platformei;
3. Platforma stochează informații cu caracter personal (provenite din conturile prin care persoanele se autentifică pentru a avea acces la aceasta);
4. Prin înregistrarea în vederea utilizării platformei și furnizarea datelor cu caracter personal, persoanele care se autentifică pe platformă își exprimă acordul în mod explicit și fără echivoc ca platforma să folosească datele acestora cu caracter personal;
5. Platforma asigură păstrarea confidențialității datelor cu caracter personal furnizate pentru acces și/sau pentru utilizarea acesteia. Această obligație nu se aplică în cazul oricărei informații dezvăluite de utilizatori către terți;
6. Pe platformă sunt prelucrate datele cu caracter personal și informațiile deținute/transmise de către persoanele care se autentifică cu bună-credință, cu respectarea dreptului Ia viață privată și a legislației în vigoare;
7. Municipiul București nu își asumă răspunderea pentru exactitatea și corectitudinea datelor/informațiilor furnizate de către utilizatori;
8. Orice încercare de a utiliza datele personale ale altui utilizator este strict interzisă, fiind considerată o tentativă de fraudă și va fi sancționată prin lege contravențional sau penal, după caz.
I. INFORMAȚII GENERALE DESPRE PROIECT | ||
I.1 | Titlul proiectului: Să fie concis și să se refere preferabil la un anumit rezultat-cheie al proiectului. | |
I.2 | Domeniul în care se înscrie proiectul: Specificați domeniul în care se înscrie proiectul. | |
I.3 | Localizarea proiectului/zona din București/sectorul: Prin adresă, hartă, zonare. Se pot încărca hărți google, poze etc. (platforma va stabili fiabilitatea formatării acestor date) | |
I.4 | Consultarea comunității: Descrieți cum au fost implicați membrii comunității în identificarea ideii de proiect. | |
I.5 | Durata proiectului: Estimați durata de implementare a proiectului. | |
I.6 | Beneficiarii proiectului: Specificați beneficiarii proiectului. | |
I.7 | Inițiatorul proiectului Persoană fizică: nume, prenume, data nașterii, domiciliul/reședința. Denumire grup cetățeni (așa cum se autoidentifică grupul dvs.): nume, prenume persoană delegată să reprezinte grupul de cetățeni. Denumire ONG Nume, prenume reprezentant legal al ONG-ului. | |
I.8 | Datele de contact ale inițiatorului: telefon, e-mail. | |
I.9 | Modul în care inițiatorul dorește să se implice în proiect – dacă este cazul. | |
II. DESCRIEREA PROIECTULUI | ||
II.1 | Utilitatea proiectului Formularea problemei locale pe care proiectul își propune să o soluționeze. | |
II.2 | Acțiunile necesare pentru implementarea proiectului: Descrieți acțiunile pe care le considerați necesare în scopul implementării proiectului de către Municipalitate. a) Acțiunea 1.... b) Acțiunea 2.... | |
III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI | ||
III.1 | Costul total al proiectului: Estimați valoarea totală a proiectului. Important: Suma maximă /proiect nu poate depăși 1.000.000 lei, inclusiv TVA. |