PORTOFEL MEDICAL ONLINE PENTRU BUNICII SI COPIII NOSTRI, PRIN APLICATIE MOBILA SI WEB-BASED

4.DIGITALIZARE

Înapoi la lista de proiecte
Consultarea comunității

- ideea de proiect a fost definita in 2020, odata cu un concurs de selectie plan de afaceri si finantare startup ca "intreprindere sociala" de catre Asociatia CRCA-Centrul de Resurse pentru Cetatenie Activa, din Bucuresti. -nevoile idenitificate nu tin de o anume arie/comunitate geografica, ci sunt mai mult nevoi generale, ale tuturor cetatenilor, dar vizeaza in mod special categoriile vulnerabile (varstnicii, copiii, persoanele cu dizabilitati, boli cronice etc). Problemele vizate: -in situații de urgentă, datele de natură medicală nu sunt la îndemâna; -In astfel de situații, de multe ori, persoanele nu sunt conștiente, coerente, sunt traumatizate, deci incapabile să comunice cu personalul de urgenţă/medical; -De cele mai multe ori nu sunt însoțite sau persoana cu care sunt nu cunoaște problemele medicale acute,cronice, etc; -Acasă deținem documente medicale pe hârtie sau scanate (poze, pdf) pe calculator, poze in telefon. Acestea nu sunt intr-un singur loc, structurate; -Datele si documentele medicale personale nu sunt ușor accesibile; ne plimbam pe la medici in spitale cu dosarele cu scrisori medicale, trimiteri, analize medicale, diagnostice etc pe hârtie. -Personalul si medicii sunt nevoiţi uneori să ia decizii rapide, pe baza datelor şi informațiilor de care dispun. Dacă sunt incomplete sau eronate, intervențiile pot să nu ajute sau chiar să dăuneze; Statul roman ar fi trebuit sa constituie un "dosar electronic de sanatate" (DES) ca parte a SIUI, prin care, pe baza de CNP sa se poata accesa si genera datele de istoric medical ale fiecarui cetatean. In acest moment, acest sistem este nefunctional si va mai fi asa, cel putin 4,5 ani, pana cand va fi eventual imbunatatit de CNAS prin PNRR. Chiar si asa, oricum, accesul la acesta este conditionat de cunoasterea identitatii persoanei, de integrarea de date de la public si privat. Noi reausim sa furnizam aceste date intr-o maniera mult mai facila, fara sa fie necesara cunoasterea identitatii persoanei, cu ajutorul codurilor QR dinamice care indica catre profile ce sunt incarcate online, in cloud, via aplicatia web-based si mobila myInfoBand. Pe langa rolurile de "client", am definit si roluri de acces pprivilegiat la toate datele persoanelor- medic urgenta/clinica, medic de familie, pentru a respecta cerintele GDPR. Datele care sunt afisate "in public" la scanarea QR de catre orice persoana sunt cele pe care posesorul profilului(apartinatorul/tutorele in cazul copiilor/varstnicilor) decide sa le incarce in aceasta zona si apoi decide sa le si faca "publice" prin setarea unui toggle special la fiecare camp. In acest fel, ce se afiseaza "in public" este strict decizia posesorului. In schimb, medicii cu rol/cont in aplicatie vor avea acces nelimitat la toate datele personale si medicale. Oferim gratuit acest sistem pentru spitalele si unitatile de primiri urgenta, serviciile medicale din zona publica, astfel ca acestea pot avea acces complet, nelimitat, gratuit la datele posesorilor de conturi.


Durata proiectului

12 luni (3 luni pregatire, 3 luni furnizare/distribuire pachete, 6 luni garantie/furnizare servicii


Beneficiarii proiectului

varstnicii din centrele de zi; copiii si persoanele cu dizabitlitati deservite de DAS/DGASPC-uri,


Inițiatorul proiectului

L A


Mod implicare

In calitate de co-fondator de "intreprindere sociala", finantata din fonduri europene "de minimis", pentru a se infiinta si functiona minim 24 luni, obiectivul personal si al organizatiei este sa deservim cat mai multe persoane vulnerabile cu oferta noastra de servicii/pachete, denumite generic "myInfoBand". Prezentarea intreprinderii sociale o regasiti la www.ganet.ro Prezentarea serviciului/conceptului "myInfoBand" la www.myinfoband.eu. Proiectul se poate implementa de PMB, prin DAS, prin preluarea si implementarea la nivelul Municipiului Bucuresti, cu toate drepturile de autor cedate gratuit in folosinta exclusiva, cu abonamente nelimitate, deci fara costuri aditionale pe termen lung. Astfel, prin contract de furnizare dedicat, organizatia poate ceda dreptul de folosinta a marcii si utilizarea exclusiva in scopurile sociale de pe raza Municipiului Bucuresti, Se pot furniza serviciile pt:varstnicii, persoanele cu dizabilitati, cu boli cronice si copiii vizati de serviciile socio-medicale ale PMB si/sau sectoarelor.


Utilitatea proiectului

Solutia propusa: -un ecosistem ce grupează laolaltă persoanele fizice (posesoare aie brățărilor cu cod QR şi deţinătoare ale conturilor şi pofilelor din aplicația myInfoBand), medicii de familie, medicii/personalul de urgenta, asistentii sociali. Digitalizăm arhiva personală cu ajutorul utilizatorilor, structurând-o în aplicația online in câmpuri ordonate, pe categorii de informaţii şi afecţiuni. Serviciul este la baza un portofel electronic online - de tip abonament - ce conține datele personale și medicale ale purtătorului, adresat tuturor persoanelor ce doresc sa își crească gradul de siguranță și confort în eventualitatea unor urgențe si intervenții de natură medicală, în mod special persoanelor vârstnice, persoanelor singure, cu boli cronice, alergii, copii, care nu pot oferi toate detaliile necesare în cazul unor situații de urgență, accidente sau internare. Astfel, serviciul myInfo Band reduce timpul de intervenție al echipelor medicale, oferind rapid acces acestora la informațiile medicale sensibile (grupa sanguina, boli cronice, afecțiuni pre-existente, alergii la medicamente sau de orice altă natură etc..), informații care furnizate in timp util, pot face diferența și pot salva viața unei persoane. Proiectul este dezvoltat de GuardianAngel.NET, startup INTREPRINDERE SOCIALA, care a primit finantarea din POCU pentru a se infiinta si functiona si a realiza produse si servicii in zona medicala si sociala, cu ajutorul TIC, pentru a se autosustine si dezvolta. Ecosistemul este prezentat la www.myinfoband.eu Grație beneficiilor sale, serviciul myInfoBand poate fi folosit cu succes de către: -persoanele vârstnice -copii; -persoanele cu afecțiuni cronice; -persoanele cu afecțiuni acute; -persoanele cu dizabilități; Primaria Mun Bucuresti, prin DAS si serviciile sociale aferente il poate prelua si implementa vizand varstnicii si copiii defavorizati, vulnerabili, deservitii prin serviciile DAS si/sau ale sectoarelor. Datele medicale pot fi accesate prin aplicatia myInfoBand precum si produsele suport de acces (bratara, card, sticker) cu cod QR .


Acțiuni necesare pentru implementare

- adaptarea ecosistemului si pachetelor standard myInfoBand la specificul institutional al PMB; -recenzarea beneficiarilor (varstnici, copii, familiile lor), in numar de 2-3000 persoane. -comanda pachetelor pentru acestia (cu specificarea seturilor de produse suport cu cod QR de acces, dorite si potrivite pentru fiecare) (tip, culoare si marime bratara, card si set stickere, cu coduri QR de acces la conturile online); - crearea conturilor si furnizarea pachetelor individuale cu subscriptii nelimitate; -instruirea utilizatorilor si a personalului de asistenta (PMB/DAS, DGASPC-uri); -completarea profilelor cu datele medicale- cu ajutorul asistentilor sociali ai PMB/DAS, DGASPC-uri; -furnizarea serviciilor, imbunatatirea lor constanta cu noi functionalitati si module, pe termen nelimitat pentru utilizatorii beneficari ai serviciilor prin acest proiect al PMB; Proiectul se poate implementa de PMB, prin preluarea si implementarea la nivelul Mun Bucuresti, cu toate drepturile de autor cedate gratuit in folosinta exclusiva, cu abonamente nelimitate, deci fara costuri aditionale pe termen lung. Astfel, prin contract de furnizare dedicat, organizatia poate ceda dreptul de folosinta a marcii si utilizarea exclusiva in scopurile sociale de pe raza Municipiului Bucuresti, Se pot furniza serviciile pt:varstnicii si copii vizati de serviciile socio-medicale ale PMB/DAS, respectiv DGASPC-uri. Proiectul a fost prezentat la emisiunea 24IT de la Antena 3, precum si iLikeIT de la ProTV din 28 Aprilie 2022: https://stirileprotv.ro/stiri/ilikeit/ilikeit-solutia-propusa-de-un-startup-pentru-victimele-accidentelor-ori-dezastrelor-naturale.html


Costul total

199800 LEI (inclusiv TVA)


Amplasamentul proiectului

Aria administrativa a Municipiului Bucuresti- centrele pentru varstnici, persoane cu dizabilitati, respectiv pentru serviciile DAS/DGASPC pentru copii


Localizare (galerie foto) Alte fișiere (pdf/word)