REALIZARE PLATFORMA DIGITALA DE AGREGARE SI PROMOVARE A EVENIMENTELOR CULTURALE DIN BUCURESTI

4.DIGITALIZARE

Înapoi la lista de proiecte
Consultarea comunității

Ideea de proiect s-a nascut cu multi ani in urma, cand internetul inca nu era populat cu informatii despre evenimentele culturale ce aveau loc in capitala, In prezent, numarul evenimentelor culturale este in crestere, la fel ca prezenta informatiilor din mediul online despre acestea. Insa problema principala ramane disiparea acestor informatii si lipsa unor surse care sa le aduca la un loc. Detaliile de abordare si implementare aparand dupa dese discutii si analize cu organizatori de evenimente, directori ai unor institutii publice de cultura, artisti, dar si pasionati ai domeniului cultural si persoane care frecventeaza evenimente cultural-artistice. Nevoia este una clara, insa abordarea va face diferenta in implementarea acestei idei intr-un mod optim. Din discutiile avute dar si din analizarea unor idei asemanatoare, implementate in alte orase europene, am tras concluzia ca pe langa partea tehnica care sa includa elemente de tehnologie actuala: algoritmi bazati pe inteligenta artificiala(A.I.), automatizarea proceselor robotizate(RPA - Robotic Process Automation) sau extractie de date web(web data extraction, web scraping, web harvesting); o astfel de platforma necesita si o persoana care sa cunoasca bine si sa analizeze continuu miscarea culturala a orasului pentru a crea o imagine completa si unitara. Totodata, parteneriate cu institutiile de cultura, organizatorii de evenimente este absolut necesara, tocmai pentru a stabili un mod optim pentru a putea aborda unitar aceasta agregare de evenimente intr-un singur loc. De asemenea, o astfel de platforma necesita identificarea cu prioritate a evenimentelor care nu au parte deloc de promovare, evenimentelor care nu sunt repetitive si mai ales a evenimentelor organizate de catre noi organizatori sau in noi locatii, tocmai pentru a oferi sansa acestor organizatori si acestor evenimente sa aiba parte de prime recunoasteri si viitoare continuitate.


Durata proiectului

24 luni: 6 luni de pregatire si implementare a platformei digitale + 18 luni de administrare


Beneficiarii proiectului

Tinerii; pasionatii de cultura; turistii; organizatorii de evenimente; artistii; muzicieni, PMB,etc.


Inițiatorul proiectului

M C


Mod implicare

Implicarea in proiect poate veni pe mai multe planuri tinand cont de nevoi: putem identifica o echipa de specialisti care sa implementeze solutia digitala pentru platforma dorita. Apoi, putem sa ne ocupam de administrarea si actualizarea informatiilor de pe platforma; sau putem supraveghea procesul de implementare a proiectului si putem oferi sfaturi, propuneri, detalii despre cum ar trebui abordata impementarea proiectului tinand cont de experienta noastra in abordarea acestei teme si posibilele probleme pe care le-am identificat de-a lungul timpului. Timp de 2 ani, pana la inceputul pandemiei, am gestionat o pagina de Facebook si una de Instagram al caror scop era centralizarea evenimentelor culturale din capitala sub forma unor liste zilnice de “Recomandări culturale zilnice”, care poate fi considerat un prototip al unei viitoare platforme care va juca rol de agregator al tuturor evenimentelor culturale din București. Rezultate: peste 30000 de evenimente din Bucuresti adunate intr-un singur loc, intr-o perioada de 2 ani; ~50000 de interactiuni/luna; ~2000 de persoane au avut un loc de unde sa se informeze zilnic cu privire la evenimentele culturale ce au avut loc in Bucuresti si au putut vedea fotografii sau filmulete de prezentare.


Utilitatea proiectului

Existenta unei platforme care sa centralizeze evenimentele culturale din capitala poate fi o importanta metoda de promovare a unor spatii publice, dar si private, precum: teatre, muzee si case memoriale, galerii de arta, centre culturale, spatii alternative sau neconventionale, monumente istorice sau alte tipuri de spatii cu importanta istorica sau arhitecturala, gradini de vara, etc. Totodata, datorita unei astfel de platforme, vor putea fi promovati si organizatorii de evenimente, artisti, actori, cantareti, scriitori si alte personalitati culturale. Nu in ultimul rand, aceasta platforma poate avea un efect benefic si pentru turisti, fie ca sunt din tara sau din strainatate, acestia ar putea sa se familiarizeze mult mai usor cu oferta culturala a Bucurestiului si pot integra in itinerariul lor evenimente potrivite intereselor si nevoilor lor.


Acțiuni necesare pentru implementare

1. identificarea organizatorilor, institutiilor culturale si a spatiilor unde au loc evenimente cultural-artistice; 2. realizarea unor parteneriate cu organizatorii existenti si institutiile identificate, pentru a gasi o modalitate optima de accesare a informatiilor despre evenimente; 3. identificarea unor solutii informatice de agregare a evenimentelor culturale; 4. crearea unei platforme digitale, testarea si implementarea solutiilor identificate anterior; 5. administrarea platformei si actualizarea continua a evenimentelor din platforma, dar si a listei de organizatori, institutii si locatii/spatii, cat si a parteneriatelor.


Costul total

380000 LEI (inclusiv TVA)


Amplasamentul proiectului

Bucuresti - toate sectoarele / online